ГАЛИЦЬКА ЗОРЯ


Ми оживили міську громаду та інфраструктуру. Звіт міського голови Дрогобича Тараса КУЧМИ




Минув рік з того часу, як Ви делегували мені повноваження міського голови Дрогобича. Цей рік був нелегким для нас, утім, як і для всієї нашої країни.

Ви довірили мені керівництво містом та дали шанс змінити наш Дрогобич на краще. Рік тому я обіцяв докласти зусиль для здійснення цих змін, від своїх слів не відмовляюсь і сьогодні та щоденно працюю над тим, щоб втілити ці зміни успішно і з користю для нашого міста. 

Зізнаюся відверто, не все заплановане вдалося реалізувати повною мірою. Однак я поставив перед нашою командою чітку мету, і ми вперто до неї йдемо.

Повертаючись зі сходу, з відкритої та жорстокої війни, до цивільного життя під мирним небом, здавалось, що все найгірше залишається там. Однак тут – не легше. Бо якщо там ти чітко розумієш, хто твій ворог, то тут підступництво та зрада часто чатують на тебе там, де цього зовсім не чекаєш. І дуже часто, замість об’єднатись та спільно працювати над розвитком рідного міста, нам просто вставляють палиці в колеса та намагаються сіяти розбрат поміж людьми, налаштовуючи одних проти інших.

Пишу це не для того, щоб перекласти відповідальність на когось. Лише звертаюсь до кожного з Вас, – не дозволяйте маніпулювати собою. Наша команда максимально відкрита до спілкування, ми готові чути думку кожного, готові сприймати конструктивну критику та робити все від нас залежне для того, щоб місто розвивалося.

Так, у нас є труднощі. Так, ми іноді помиляємось. Але не помиляються лише ті, хто нічого не робить. Важливо усвідомлювати помилки та не повторювати їх знову.

Тим не менше, за рік перебування при владі нам вдалося зробити чимало важливих для міста речей. Ми розпочали втілення актуальних реформ, які роками відкладали, що призвело до критичних проблем у медицині, освіті та ін. Це речі, які неможливо зробити розчерком пера, – вони потребують тривалих змін. І хай багато реформ, розпочатих нами, є непопулярними, вони необхідні для міста, і ми свідомо йдемо на ці кроки.

Заздалегідь вдячний кожному за розуміння та підтримку. Пропоную Вашій увазі звіт за всіма напрямами виконаної роботи за рік перебування при владі.

 

Організаційна робота

Упродовж останнього року було проведено якісне оновлення в роботі організаційного відділу. Ми зробили необхідні кроки задля того, щоб робота міської ради, депутатського корпусу та виконавчого комітету була максимально прозорою.

Усі проекти рішень, які виносяться на розгляд депутатського корпусу чи виконавчого комітету ради, відповідно до закону, попередньо оприлюднюються на сайті. Кожен бажаючий може ознайомитися з ними, перш ніж їх розглядатимуть та затверджуватимуть. Усі прийняті рішення, розпорядження, протоколи комісій чи засідань виконкому, відповідно до закону, оприлюднюються на сайті ради.

Іноді трапляються випадки, коли дотриматися 20-денного оприлюднення проектів рішень просто неможливо. Однак ми намагаємось витримувати хоча б мінімальний термін їх оприлюднення, щоб дати можливість людям ознайомитись з ними. Також працюємо над тим, щоб звести до мінімуму затвердження рішень «з голосу», – таке може відбуватися лише за необхідності та при відсутності зауважень депутатів.

Ще взимку 2015-2016 рр. розпочалася підготовка до поіменного голосування в раді. Цього вимагає закон, і це якісно змінює сам процес голосування і дає змогу мешканцям знати хто і як голосує за ті чи інші питання, що мають суспільний інтерес. З метою чіткої та прозорої роботи, у другій половині лютого 2016 року, організаційним відділом було запроваджено систему поіменного голосування «Голос». Ми закупили необхідне обладнання для голосування, що пришвидшує процес поіменного голосування та виключає людський фактор при підрахунку голосів. Голосування проходить максимально чітко.

Результати поіменного голосування відображаються на порталі міської ради у рубриці «Діяльність ради», що забезпечує доступ до них кожному громадянину і демонструє прозорість у роботі ради.

 

Бюджет

Запорукою успіху та розвитку міста, без сумніву, є його бюджет. Тому одним з найважливіших завдань, які стоять перед очільником міста – дбати про максимальне його наповнення.

Незважаючи на складну економічну ситуацію, в якій зараз перебуває наше місто, ми змушені шукати джерела наповнення бюджету. Перші кроки для підтримки міст обласного значення були зроблені на рівні держави, адже надходження від низки податкових зборів залишили у місцевому бюджеті. Однак позитив від збільшення надходжень до бюджету перекриває те, що на плечі місту було скинуто фінансування ПТУ. Також ми досі змушені дофінансовувати медичну галузь міста, оскільки державна субвенція перекриває далеко не всі її потреби. Відмовившись від оптимізації медицини, ми змушені були віддати з міського бюджету майже 26 мільйонів гривень на заробітні плати медикам.

Незважаючи на всі труднощі, бюджет Дрогобича демонструє приріст дохідної частини. Порівняно з попередніми роками можна спостерігати чималий прогрес у наповненні бюджету. Доходи загального фонду за 2016 рік становлять 598,5 мільйона гривень, враховуючи трансферти, що більш ніж на 120 мільйонів перевищило показники минулого року.

Надходження податків та зборів до загального фонду міського бюджету становлять 180,4 мільйона гривень, що більш ніж на 59 мільйонів перевищує податки і збори за 2015 рік. Власні доходи бюджетних установ також продемонстрували зростання і становлять в цьому році 11,6 мільйона гривень.

Щоб забезпечити надходження коштів, ми розпочали активну роботу над укладанням договорів оренди. Досі в місті трапляються випадки, коли землекористувачі не сплачують орендну плату, встановлюють самовільно об’єкти, провадять торгівлю чи інші види бізнесу, при цьому не сплачуючи коштів до місцевого бюджету.

Ми намагаємося викорінювати це явище з міста та вимагати вчасної орендної плати та податкових надходжень. Від них безпосередньо залежить наш бюджет, те, чи будуть у нас кошти на ремонт доріг, тротуарів, на підтримку житлово-комунального фонду та інші важливі для міста справи.

Ми розпочали цю роботу, і вона вже дала чималі результати. Надходження до бюджету від плати за землю в 2016 році становили 30,3 мільйона гривень, що майже на 12 мільйонів більше, ніж за попередній рік.

За 2016 рік до бюджету міста надійшло майже 1 млн. грн. від оренди нерухомого комунального майна. У 2015 надійшло не повних 500 тис. грн.

Чималі кошти завдяки злагодженій роботі структурних підрозділів та комунальних установ міської ради та підтримки обраних нами обласних депутатів залучені в місто із області, з Фонду регіонального розвитку, з міжнародного фонду ПРООН та ін. А задіяна практика співфінансування з декількох джерел дає нам змогу охопити розв’язання більшої кількості важливих питань та зекономити значним чином бюджет нашого міста.

 

Проектна діяльність

Упродовж останнього року було реалізовано доволі велику кількість проектів. Чимало коштів на цю діяльність було виділено з Бюджету Розвитку міста. Також у цьому році було залучено чималі кошти області, Державного Фонду регіонального розвитку (ДФРР) та кошти ПРООН. Можливості залучення співфінансування об’єктів є надзвичайно вигідним для всіх сторін. Воно дозволяє розділити навантаження між бюджетами та збільшити кількість об’єктів, які можна виконати за рік. При цьому вклад громади зменшений до мінімуму.

Упродовж 2016 року в Бюджеті розвитку міста було закладено 62,7 мільйона гривень на реалізацію загальноміських проектів – капітальних чи поточних ремонтних робіт на об’єктах відділів освіти, медицини, культури, купівлю необхідного обладнання для структурних підрозділів ради та комунальних установ, оновлення роботи електронних сервісів.

Чимало робіт, які потребували невеликих коштів, було виконано винятково за кошти міського бюджету. Однак в цьому році було залучено чимале фінансування з державного бюджету, з бюджету області та з фонду ПРООН. Завдяки цьому, нам вдалось вирішити чимало актуальних для міста проблем.

Загалом упродовж 2016 року на реалізацію проектів співфінансування було залучено:

- з державного бюджету – 12 млн. грн.;

- з обласного бюджету – майже 5 млн. грн.;

- з фонду ПРООН – майже 9 млн. грн. (по 4 мільйони на термомодернізацію двох багатоповерхівок та 900 тисяч на реалізацію проекту «Розумне місто»).

Такі кошти вдалося залучити завдяки злагодженій співпраці з керівництвом області та обласними депутатами. Чималі зусилля були докладені для цього комунальним підприємством «Інститут міста», яке готувало документи на участь у конкурсах співфінансування. У 2016 році Інститутом міста залучено із зовнішніх джерел 24,2 млн. грн. при річному фінансування установи 350 тис. грн.

Загальна вартість проектів, які будуть реалізуватися у Дрогобичі і для яких Інститутом міста залучене співфінансування, – 43,8 млн. грн.

Загальна кількість поданих проектів – 28, з яких перемогли 24.

Сума залучених коштів обласного бюджету за цим конкурсом – 2,1 млн. грн., загальна вартість проектів – 4,8 млн. грн.

Обласні проекти передбачають залучення коштів декількох сторін. До прикладу, 70% вартості оплачує фонд ЄС/ПРООН, 20% виділяємо з міського бюджету, і лише 10%, а подекуди й 5% лягає на плечі громади (наприклад, співвласників багатоквартирного будинку). У такий спосіб місцевий бюджет не зазнає великого навантаження, а мешканці долучаються мінімальними внесками, які під силу кожному.

Чималу ставку у 2016 р. ми зробили на освітню галузь. Багато проектів, профінансованих з міської казни, мали на меті поліпшити умови навчання дітей в освітніх закладах. Проведено енергозберігаючі заходи (капітальні ремонти, утеплення, ремонти системи теплопостачання) у багатьох дошкільних навчальних закладах, школах, придбане обладнання для оновлення навчальної бази освітніх закладів міста.

Значним досягненням можна вважати завершення та відкриття школи-довгобуду №5, корпус якої будували більш ніж два десятиліття. Нарешті нам вдалося організувати цю роботу та проконтролювати якісне освоєння коштів. Левова доля коштів була залучена на цей об’єкт з обласного бюджету. Завдяки регулярним переговорам з головою Львівської ОДА Олегом Синюткою, підтримці та контролю з боку обласних депутатів від Дрогобича, цю роботу нарешті виконано. Ми відкрили оновлену школу, якої досі не мало місто: теплу, затишну, наповнену всім необхідним для навчання, розвитку, спортивних занять наших дітей. Насправді такою має бути в майбутньому кожна наша школа.

Нам є до чого прагнути, і ми неодмінно працюватимемо над тим, щоб дошкільна та шкільна освіта в Дрогобичі, місті, звідки вийшло чимало світочів, була якісною та комфортною для дітей.

Спорт має бути обов’язковою складовою в житті наших дітей та молоді. Навіть за відсутності повноцінної бази для спортивних занять, дрогобичани неодноразово демонстрували та демонструють високі результати на чемпіонатах країни та світу. Діти хочуть займатися спортом, вони зацікавлені в цьому, в них горять очі, коли можуть реалізувати себе в тих чи інших спортивних починаннях. І наше завдання – створити відповідні умови для того, щоб таланти наших дітей могли розвиватися і демонструвати плідні результати, а підростаюче покоління росло здоровим і щасливим.

Відтак важливим досягненням нашої команди вважаю проведення капітального ремонту малого басейну та реконструкцію великого плавального басейну ДЮСШ. Цього також нам вдалося досягти завдяки злагодженій співпраці з депутатом Верховної Ради України Богданом Матківським, керівництвом області, обласними депутатами.

Співфінансування ми обов’язково застосовуватимемо у подальшій практиці, тож громада міста, вже створені ОСББ зможуть зголошуватися до участі в таких проектах та вирішувати наявні проблеми: робити ремонт, перекривати дах чи утеплювати свої будинки, оплачуючи при цьому лише десяту долю вартості. Такі проекти, на мою думку, не лише допомагають долати наявні проблеми, але й пробуджують громадську активність. Люди цікавляться тим, що відбувається, вони зацікавлені у тому, щоб потрапити на співфінансування, а, сплачуючи хай навіть мінімальний внесок, мешканці цінують виконану роботу куди більше, аніж якщо би вони отримали її повністю безкоштовно. Тому, сподіваюсь, у наступному році охочих взяти участь у таких мікропроектах буде ще більше.

Розроблено Громадський бюджет міста, який стартує вже з наступного року. Це частина бюджету міста, з якого здійснюється фінансування визначених безпосередньо членами територіальної громади заходів, виконання робіт та надання послуг відповідно до оформлених проектних пропозицій, які стали переможцями конкурсу. Тобто будь-хто може подати проект, який його цікавить, і якщо він виграє конкурс – отримає фінансування. Цією практикою користуються такі міста, як Львів, Київ, Дніпро та інші. Мені приємно, що ми також серед них.

 

ЖКГ

Житлово-комунальне господарство є, мабуть, однією з найбільш проблемних галузей кожного міста. Дрогобич – не виняток. Особливо, якщо враховувати його вікову історію та, зрозуміло, більшості об’єктів житлового фонду. Відповідно, в багатьох будинках існує ціла низка проблем, вирішити які буває вкрай важко за кошти як мешканців, так і місцевого бюджету.

Дрогобич, як і більшість міст, поступово рухається у напрямі переходу від ЖЕО до ОСББ. Реформа ЖКГ, яка зараз масово проходить у всій Україні, не оминула й Дрогобича. Чимало мешканців будинків вже організувалися та створили ОСББ (об’єднання співвласників багатоквартирних будинків).

ОСББ – це усвідомлення мешканцями того, що весь будинок є спільною власністю, що кожен несе відповідає за нього та що лише спільними зусиллями можна зробити більше.

У 2016 році створено 49 ОСББ. Усього у Дрогобичі станом на 01.11.2016 р. функціонує 157 ОСББ у 182 житлових будинках. Упродовж 2016 р. 6 ОСББ скористалися можливістю взяти участь у конкурсах мікропроектів та отримали кошти з бюджету міста, області чи ПРООН на вирішення нагальних для будинку проблем. У 2016 році за кошти міського бюджету проведено капітальний ремонт плоских рулонних покрівель у 9 житлових будинках на суму 618235,06 грн., шатрових дахів у 3 житлових будинках на суму 126839,25 грн., проведено ремонт внутрішньобудинкових мереж центрального опалення, водопроводу та каналізації у 7 житлових будинках на суму 169639,04 грн. та капітальний ремонт ліфтів, термін дії яких понад 25 років, кількістю 7 шт. на суму 454316,86 грн.

Що ж стосується старіших будинків, яких в місті чимало, то їх мешканці не поспішають об’єднуватись в ОСББ, побоюючись відповідальності, яка ляже на їхні плечі. Такі будинки продовжують обслуговуватися «Житлово-експлуатаційним об’єднанням», ми виділяємо кошти на їхню підтримку: здійснення капітального ремонту чи усунення аварійних ситуацій, реагуючи на звернення мешканців. Проблеми житлового фонду намагаються тримати на контролі й депутати, адже часто саме до них звертаються мешканці округів міста з відповідними скаргами/проханнями. Однак навіть для таких будинків, хочеться зазначити, куди більші можливості відкриваються при організації ОСББ.

На капремонт доріг, тротуарів та прибудинкових територій у 2016 році витрачено 12 млн. 651,3 тис. гривень. Коштом міського бюджету зроблено капітальний ремонт вулиць на 9 млн. 374,5 тис. грн. (вулиці: Пилипа Орлика, Бориславська, Володимира Великого, Євгена Коновальця, М.Грушевскього та ін.) і поточні ремонти вулиць на суму 3 млн. 276,8 тис. грн.

Також ми розпочали роботу із заміни водопроводів, позаяк більшість із них є доволі старими та давно потребують оновлення. Замінено частину водоводу на вул. Бориславській (від вул. Горішня Брама до залізничного переїзду) на суму 738,5 тис. грн.

Проведено реконструкцію аераційної системи на очисних спорудах. На виконання робіт витратили близько 2 млн. грн., які скерували з Державного фонду регіонального розвитку. Наступного року плануємо реконструювати вторинні відстійники.

За 2016 рік малозабезпеченим громадянам за кошти місцевого бюджету встановлено майже 140 приладів обліку холодної води.

Цю роботу плануємо продовжувати й надалі.

 

Реформи

Упродовж 2016 року ми розпочали рекордну для міста кількість реформ. Прийшовши до влади у Дрогобичі, я побачив, що без змін ми нічого не зможемо зробити: не подужаємо зрушити наше місто в сторону розвитку, не досягнемо жодних позитивних змін, а напівпорожній бюджет будемо просто проїдати.

Розпочати зміни вирішили з найболючішої для міста і найріднішої для мене сфери – медицини. Я, як лікар за професією, повністю усвідомлюю, ту відповідальність яка лягла на мої плечі, – коли ми зробили перші кроки до реформування галузі охорони здоров’я. Звісно, це питання не одного дня, його потрібно було добре обдумати, прорахувати всі ризики. Ми це зробили. Ми довго напрацьовували модель реформи, перш ніж її винести на загал. Презентований нами проект майбутньої реформи був позитивно відзначений не лише головою облдержадміністрації Львівщини Олегом Синюткою, але й в.о. міністра охорони здоров’я Уляною Супрун, що теж свідчить про якість розпочатих змін.

На сьогодні органам місцевого самоврядування кошти на медичну галузь повертають із Державного бюджету у вигляді субвенції. Однак парадокс полягає у тому, що кошти повертають в обсязі строго пропорційному до кількості населення міста та ліжкомісць, необхідних для його лікування. Кількість ліжкомісць у наших медичних закладах є практично вдвічі більшою, і лікуємо ми не лише дрогобичан, але й мешканців Дрогобицького району, Стебника, часом Борислава і Трускавця. Кошти за цих хворих повернути в повному обсязі не вдавалося ніколи. Тож у 2016 році дефіцит фінансування медицини склав майже 20 мільйонів гривень.

На фінансування медичної галузі міста надійшла державна субвенція – 64 млн. 149,04 тис. грн. при розрахунковій потребі 110 млн. грн., фонд заробітної плати за 2016 р. становив 80 млн. 294,3 тис. грн.

Дофінансовано з міського бюджету загалом 30 млн. 541,6 тис. грн.

Упродовж року, за рахунок коштів, що надійшли від перевиконання бюджету, ми були змушені «латати» ці фінансові діри та виплатити медикам зарплатню. Але це не може тривати вічно, адже так ми просто проїдатимемо наш бюджет, який могли б скерувати на ремонт доріг, на подолання проблем житлово-комунальних фонду. Тому я стояв перед вибором: або масові скорочення медиків, або якісно новий підхід до реформування цієї галузі. Ми обрали останній варіант.

Однак під час перших же кроків зіштовхнулися зі спротивом людей: причому противниками виступали далеко не завжди медики. Люди бояться змін, особливо коли вони до кінця не розуміють їхньої суті, а в цей час їх ще й накручують, пересмикуючи факти.

Насправді, реформа, розпочата нами, спрямована не на те, щоб оптимізувати медицину та звільнити якнайбільше персоналу. Ми провели реорганізацію закладів охорони здоров’я, перетворивши їх на комунальні підприємства. Надалі лікування хворих проводитиметься за укладеними угодами. Тобто, ми укладатимемо угоди з сусідніми містами та, відповідно до них, лікуватимемо їхніх мешканців. Це дасть можливість отримувати кошти за фактично пролікованих хворих, або повертати їх в судовому порядку. Така модель роботи дасть можливість збільшити надходження коштів, необхідних на утримання медичної сфери міста, і перекрити потреби на утримання закладів та виплату заробітної плати.

Попри це, ми змогли провести: капітальний ремонт лікарняного ліфта пологового будинку; капремонт системи водопостачання та відведення в інфекційному відділенні Стебницької міської лікарні (СМЛ); реконструкцію магістральних електромереж хірургічного корпусу ДМЛ №1; придбання комп’ютерного обладнання для СМЛ та ВОЗ.

Кількість закладів загальної практики-сімейної медицини збільшено до 3 відділень: при Дрогобицькі міській поліклініці – 30 дільниць та 2 дільниці при поліклініці СМЛ. Також збільшено долю населення, яке обслуговується лікарями ЗПСМ, до 42%.

Основні завдання галузі на 2017 рік:

1. Завершення організації та введення в дію проекту «Онкопревенція та впровадження ефективних протипухлинних технологій у Львівській області» зі створенням Дрогобицького міжрайонного скринінгового центру.

2. Роз’єднання первинної та вторинної амбулаторної ланки з підготовкою та створенням Дрогобицького ЦПМСД та Дрогобицького лікувально-діагностичного центру (консультативно-діагностичного центру) у випадку прийняття відповідних змін до законодавчих галузевих актів та Бюджетного Кодексу, інших законодавчих актів.

3. Організація, спільно з адміністраціями навколишніх території, Дрогобицького регіонального госпітального округу в рамках Єдиного медичного простору.

 

Пасажирські перевезення

Також у 2016 р. змін зазнали пасажирські перевезення міста. На якість громадських перевезень практично завжди надходили скарги. Існувало чимало питань: від неналежного вигляду автобусів та хамської поведінки водіїв і до відмови у перевезенні пільговиків.

Коли громадські перевезення здійснюються приватними фірмами-перевізниками, впливати на їхню роботу ми можемо лише опосередковано. І ніколи не зможемо повністю проконтролювати якість наданих послуг. Тому в 2016 році ми прийняли рішення про запровадження практики здійснення громадських перевезень містом комунальним підприємством. Відтепер більшість міських маршрутів обслуговує КП «Комбінат міського господарства», який був визначений на останньому конкурсі.

Комунальне підприємство зобов’язалось забезпечити форменим верхнім одягом водіїв, безоплатно перевозити школярів (у визначені години дня) та кількість пільговиків. За таких умов ми маємо безпосередній прямий вплив на роботу кожного водія маршруту. В кожному автобусі розміщена вся необхідна інформація та контактні телефони «Комбінату міського господарства». Тож кожен пасажир може залишити свої побажання щодо якості наданих послуг, поскаржитися на відмову в безкоштовному перевезенні чи неетичну поведінку водія. Ми ж, своєю чергою, намагаємося вживати необхідних заходів для того, щоб такі випадки більше не повторювалися.

 

Благоустрій

Одним із моїх найбільших бажань є зробити наше місто гарнішим та комфортнішим, збільшити кількість облаштованих пішохідних вулиць, провести реконструкцію площі Ринок та прилеглих до центру вулиць, які складають основу туристичних маршрутів. З цією метою ми розпочали роботу над переведенням вулиці Ковальської в статус пішохідної. У планах було повне оновлення дорожнього покриття, встановлення нових лавочок, клумб, ліхтарів. Однак для повної реалізації цього плану нам необхідно перенести стихійний ринок з цієї вулиці в спеціально обладнані місця, чому категорично перешкоджають торговці. Нами були визначені місця для торгівлі на вулицях П.Орлика та М.Грушевського, – в економічно вигідних людних районах, однак дотепер ніхто з торгівців туди переходити не хоче та продовжує здійснювати торгову діяльність на вулиці Ковальській.

Знаю, що кожен із нас хоче бачити Дрогобич кращим, красивішим та комфортнішим. А стихійний ринок в самому центрі міста ніколи не буде його окрасою. Тому я впевнений, що компромісу таки вдасться досягти, здоровий глузд пересилить емоції, і найближчим часом центральна частина нашого міста ставатиме оновленою та красивою.

У 2016 році Дрогобицькою міської ради взято участь в більш ніж ста судових справах та в майже тисячі судових засіданнях.

Розв’язано багаторічну проблему ненадходження значних коштів до міського бюджету за оренду земельної ділянки на вул. П.Орлика, яка перебувала в користуванні спочатку в ТзОВ «Чагарі», а потім в об’єднаному кооперативі «Єдність разом».

Задоволено позов до ТзОВ «Львівський будівельний холдинг» щодо стягнення з останнього 665655 грн. невикористаного авансу за ремонт ЗОШ №5, кошти було повернено. Як ви знаєте, п’яту школу цього року відкрито.

Відмовлено ТзОВ «Прикарпатбуд» у стягненні з Департаменту міського господарства Дрогобицької міської ради 1800000 грн., що унеможливило завдання значних збитків територіальній громаді міста, міському бюджету та блокуванні рахунків і відповідно всіх робіт, які мав би проводити Департамент міського господарства.

Крім того, в рамках боротьби з незаконними будівництвом у Дрогобичі та у зв’язку з рішеннями суду щодо визнання права власності на МАФи, було подано 15 позовів та апеляційних скарг на рішення судів.

 

Соціальна сфера

Пріоритетним напрямом діяльності місцевої влади є підтримка вразливих верств населення. Чи не єдиним органом, що реалізує державну політику у сфері соціального забезпечення цієї категорії громадян, є управління праці та соціального захисту населення. Відтак 2016 року до управління звернулись 16146 людей з числа тих, хто потребує особливої уваги з боку влади.

Протягом року призначено та виплачено 8216 різних видів соціальних допомог та компенсацій на загальну суму 105 млн грн. Відповідно минулого року управління призначило 7925 таких допомог на загальну суму 89,2 млн. грн.

20476-ти сім’ям призначено житлові субсидії на загальну суму 157,5 млн. грн. За аналогічний період минулого року 17014 сім’ям призначено субсидії на суму 70,3 млн. грн.

В управлінні сформований Єдиний державний автоматизований реєстр пільговиків, який нараховує 21105 електронних справ. За рахунок субвенцій з Державного бюджету за звітний період нараховано пільги окремим категоріям громадян на суму 16,3 млн. грн. Минулого року пільг нараховано на загальну суму 12,2 млн. грн.

З метою підтримки мешканців Дрогобича з числа малозахищених верств населення у 2016 році управлінням проведено виплати за кошти міського бюджету на загальну суму 1 млн. грн. Таку допомогу отримали одинокі інваліди I-II групи, сім’ї, що складаються з двох і більше інвалідів, інваліди I групи – лежачі, інваліди I групи по зору, колишні політичні в’язні, репресовані, воїни та інваліди УПА та члени їх сімей. 2015 року управління виплатило 536,9 тис. грн. таких допомог.

В умовах політичної та економічної кризи пріоритетним напрямом діяльності місцевої влади є підтримка інвалідів як вразливої категорії населення. Управлінням за рік проведено виплату одноразової допомоги 1282-ом мешканцям міста на загальну суму 544,2 тис. грн. У 2015 році 1010 осіб отримали таку допомогу на загальну суму 280 тис. грн.

Крім того, за звітний період спеціалісти управління працювали у напрямі надання всебічної підтримки учасникам АТО, членам їх сімей та сім’ям загиблих учасників АТО, членам родин Героїв Небесної Сотні тощо. Так, 2016 року за кошти державного бюджету учасники АТО отримали послуги з:  психологічної реабілітації – 142 особи; професійної адаптації – 10 осіб; санаторно-курортного лікування – 11 осіб;  надання пільгової оплати за житлово-комунальні послуги – 387-м учасникам АТО, інвалідам АТО, членам сімей загиблих та членам родин Героїв Небесної сотні.

У порівнянні з минулим роком кількість учасників АТО та їхніх членів сімей, які отримували послуги, зросла. Так, 2015 року психологічну реабілітацію отримали 65 осіб, професійну адаптацію – 9, санаторно-курортне оздоровлення – 7.

У межах Комплексної програми соціальної підтримки у Львівській області учасників АТО та їхніх родин, а також родин Героїв Небесної сотні на 2016 – 2019 роки (рішення Львівської обласної ради №50 від 12 січня 2016 року) спеціалістами управління надано допомогу 138 особам з числа демобілізованих та родин загиблих учасників АТО на загальну суму 759,7 тис. грн. У 2015 році сума допомоги цій категорії громадян становила 579 тис. грн.

Міська влада вживає усіх можливих заходів щодо поліпшення матеріального стану сімей, члени яких повертаються з території проведення АТО, а також родин загиблих та померлих воїнів. Зокрема, протягом року 414 мешканців Дрогобича та Стебника зазначеної категорії отримали одноразову допомогу на загальну суму 640,8 тис. грн., у т.ч. для встановлення пам’ятників сім’ям загиблих та для проведення ремонтних робіт у квартирах, що закуплені родинам загиблих воїнів. Минулого року 364 учасники АТО та їхніх родин отримали допомогу на суму 297,5 тис. грн.

На обліку в управлінні перебувають 363 особи з числа переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО. Щомісяця вони отримують адресну допомогу для покриття витрат на проживання, у т.ч. на оплату житлово-комунальних послуг. Загальна сума виплат за звітний період становить 1,6 млн. грн.

З огляду на актуальність питання фінансової підтримки малозабезпечених мешканців міста, а також на виконання міських комплексних програм соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб з числа необґрунтовано репресованих, воїнів УПА і членів їх сімей, на 2017 рік міською радою приймаються відповідні рішення, зокрема:

1. Про затвердження Порядку виплати доплати до пенсії ветеранам Української Повстанської Армії.

2. Про затвердження Порядку виплати щомісячної адресної допомоги членам Дрогобицького товариства політичних в’язнів і репресованих.

3. Про затвердження Порядку виплати щомісячної адресної допомоги членам Дрогобицького міськрайонного осередку спілки політв’язнів України.

4. Про затвердження Порядку виплати щомісячної адресної грошової допомоги інвалідам І групи (лежачим) та інвалідам І групи по зору.

5. Про затвердження Порядку виплати одноразової грошової компенсації на оплату житлово-комунальних послуг.

6. Про надання пільг громадянам, які проживають у муніципальному будинку на вул. Є. Коновальця,7/6 (3-й під’їзд).

7. Про надання пільг інвалідам внаслідок загального захворювання та інвалідам УПА.

8. Про Програму призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги на 2017 рік.

9. Про затвердження міської комплексної програми соціальної підтримки учасників антитерористичної операції та членів родин загиблих під час безпосередньої участі в антитерористичній операції та родин Героїв Небесної сотні на 2017-2020 роки.

10. Про затвердження Порядку надання одноразової грошової компенсації за проходження курсу реабілітації (лікування) дітей-інвалідів з діагнозом «Дитячий церебральний параліч» у медичних установах України.

11. Про затвердження Порядку відшкодування із місцевого бюджету надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законом пільг та компенсацій за пільговий проїзд окремих категорій громадян Дрогобича.

Загальна сума видатків міського бюджету для виконання цих рішень у 2017 році становитиме 3,5 млн. гривень.

Варто наголосити, що цьогоріч вперше вводиться в дію порядок надання одноразової грошової компенсації за проходження курсу реабілітації (лікування) дітей-інвалідів з діагнозом «Дитячий церебральний параліч» в медичних установах України. Також вперше передбачається надання допомоги учасникам АТО, які є членами добровольчих формувань.

Міська влада й надалі застосовуватиме принцип індивідуального підходу та адресності у вирішенні соціально-побутових та матеріальних проблем мешканців міста.

 

Освіта

На утримання закладів освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради затверджено бюджетних асигнувань на 2016 рік у сумі 127300,5 тис. грн., у т.ч. з місцевого бюджету 52573 тис. грн. З них: оплата праці з нарахуваннями – 39124,6 тис. грн., оплата комунальних послуг – 8214,9 тис. грн., що становить 89,2%, за рахунок коштів освітньої субвенції – 74727,5 тис. грн., з них:

На даний час у дошкільних закладах Дрогобича та Стебника функціонує 129 груп, в яких налічується 2 902 дітей.

У порівнянні з минулим роком спискова кількість у ДНЗ Дрогобича та Стебника збільшилася на 116 дітей.

Протягом 2016 н.р. у Дрогобичі та Стебнику навчально-виховний процес здійснюється у 20 ЗНЗ, де навчаються 9493 учні.

Середня наповнюваність класів – 25,26 учнів на клас, що на 0,35 учня на клас більше у порівнянні з 2015-2016 н.р.

Організовано участь обдарованих учнів в обласних, всеукраїнських та міжнародних етапах олімпіад та конкурсів, за результатами яких є вагомі здобутки. 12 обдарованих учнів Дрогобича та Стебника отримують персональні стипендії міського голови в галузі освіти та культури за особливі досягнення у навчанні, творчості, спорті.

Учні міста досягли високих результатів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів. За підсумками ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів Дрогобич посів І місце в області.

Три учні Дрогобича отримують стипендію Президента України.

Міжнародна співпраця реалізовується у 7 навчальних закладах Дрогобича. Здебільшого це Польща, Німеччина, Австрія та Австралія, і діє на підставі укладених угод (ЗОШ №1, ЗОШ №2, ЗОШ №4, ЗОШ №10, гімназія, ліцей).

На сесії Дрогобицької міської ради затверджено програму «Талановиті вчителі» та виплачено 50 тис. грн. вчителям Дрогобича і Стебника, котрі підготували переможців Всеукраїнських олімпіад з предметних дисциплін.

Безкоштовно харчуються діти 1-4 кл. та пільгових категорій.

До кінця 2016 року виплачено заробітну плату працівникам освіти, щорічну винагороду у розмірі 50% та в повному обсязі виплачено індексацію.

У 2016 р. освоєно кошти на виконання ремонтних робіт за мікропроектами на об’єктах освіти на загальну суму 2 млн. 924 тис. грн., а саме:

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №2 на суму 176,3 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №6 на суму 204,7 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №11 на суму 198,8 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №13 на суму 198,8 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №19 на суму 172,5 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №28 (утеплення фасаду) на суму 205,9 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №30 (утеплення фасаду) на суму 369,5 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ЗОШ №1 на суму 210,2 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в Дрогобицькій гімназії на суму 199,8 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №24 на суму 59 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №29 на суму 89 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом реконструкції в ДНЗ №21 м.Стебник на суму 197,7 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом капітального ремонту в ДНЗ №26 м.Стебник на суму 197,1 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом капітального ремонту в ДНЗ №35 м.Стебник на суму 154,5 тис. грн.;

- впровадження енергозберігаючих заходів шляхом капітального ремонту в ЗОШ №6 м.Стебник на суму 190,2 тис. грн.;

- придбання і встановлення дитячого майданчика в ДНЗ №27 на суму 100 тис. грн.

Також виділено кошти із спеціального фонду бюджету Дрогобича на проведення капітального ремонту установ освіти на суму 2 млн. 373,7 тис. грн., а саме:

- капітальний ремонт м’якої покрівлі даху ДНЗ №11 на суму 158,8 тис. грн.;

- капітальний ремонт теплогенераторної ДНЗ №12 на суму 110 тис. грн.;

- капітальний ремонт системи опалення ДНЗ №24 на суму 190 тис. грн.;

- капітальний ремонт шатрового даху та будівлі ДНЗ №30 на суму 217 тис. грн.;

- капітальний ремонт системи опалення ЗОШ №1 на суму 53,7 тис. грн.;

- капітальний ремонт м’якої покрівлі даху ЗОШ №18 на суму 79,4 тис. грн.;

- капітальний ремонт шатрового даху ЗОШ №3 на суму 287,5 тис. грн.;

- капітальний ремонт санвузлів та зовнішньої каналізації ЗОШ №3 на суму 350,2 тис. грн.;

- капітальний ремонт шатрового даху ЗОШ №9 на суму 49 тис. грн.,

- капітальний ремонт чаші малого плавального басейну ДЮСШ на суму 149,5 тис. грн.;

- капітальний ремонт малого плавального басейну ДЮСШ на суму 290,1 тис. грн.;

- капітальний ремонт приміщення та зовнішнього водопроводу ДЮСШ на суму 278,5 тис. грн.;

- реконструкція актового залу БНТТУМ на суму 160 тис. грн.

 

Інформаційна робота

Інформаційний відділ забезпечує максимальне інформування населення про ті чи інші події, які відбуваються в місті, про зміни та реформи, які втілюються.

Наприкінці квітня 2016 року відбулася презентація нового інтернет-порталу Дрогобицької міської ради. Чимало новинок порталу міської ради дозволяють громаді черпати інформацію про діяльність виконавчої гілки влади, депутатського корпусу та дізнаватись актуальні новини з життя міста.

Упродовж цього року було оновлено технічне забезпечення прес-служби, за допомогою якого готуються відео- та фоторепортажі. Прес-служба постійно забезпечує фото-відео зйомку засідань, сесій, комісій, нарад, заходів тощо.

На сайті міста створено все для того, щоб кожен громадянин зміг переглянути засідання сесій. Якщо проглянути на статистику, то кожне засідання сесії переглядають від 400 до 700 осіб.

Значним досягненням за цей рік став початок роботи електронного сервісу «Відкрите місто», завдяки чому на порталі Дрогобицької міської ради дрогобичани чи гості міста мають змогу повідомляти владу про наявність тої чи іншої проблеми. На сьогодні містянами зафіксовано близько 200 проблем, більшість із яких виконано.

Ми прагнемо того, щоб проблем на наших вулицях ставало все менше. Будь-яке питання, починаючи від невивезеного сміття і закінчуючи відсутністю каналізаційного люка, може бути значно швидше вирішене, якщо про нього повідомити відповідні органи. Для цього достатньо на сайті в сервісі «Відкрите місто» вказати суть проблеми, місце її розташування та натиснути кнопку «Повідомити».

Найближчим часом буде запущено електронний сервіс «Відкрита реклама», яка надасть громаді усі дані про те, хто володіє рекламою та де вона розміщена в місті. Будь хто зможе перевірити дані, звернутися публічно і зафіксувати проблемні моменти з розміщення реклами. Після запровадження цього сервісу та впорядкування реклами у місті плануємо збільшити надходження до бюджету міста на 15-20%.

В інформаційній роботі було втілено ще низку новинок, завдяки яким долучатись до вирішення актуальних питань міста чи дізнаватись потрібну інформацію стало ще легше.

На сайті діє сервіс електронних петицій. Зареєструвати петицію на ту чи іншу тему, яку ви вважаєте важливою, може кожен, як і віддати свій голос в підтримку вже зареєстрованих петицій. Питання, які збирають необхідну кількість голосів, обов’язково розглядаються на засіданнях комісій та сесій.

На сайті міста можна переглянути у доступній формі бюджет міста, проаналізувати, звідки кошти приходять та куди надходять.

Інформаційні запити, електронні звернення тепер також можна подавати в електронній формі. Ми розмістили на сайті всю необхідну інформацію, щоб максимально спростити процес інформування громадян. Рух громадського транспорту, калькулятор субсидій, електронна реєстрація в ДНЗ все це тепер відбувається у спрощеному режимі, через портал міської ради.

У Дрогобичі запрацював електронний сервіс «Edupay». Основна мета сервісу – контроль і обслуговування освітніх платежів, де можна буде швидко та зручно провести онлайн-оплати у будь-які навчальні заклади. Це буде стосуватися батьківської оплати за дитсадок, за харчування дітей, благодійних внесків у дитсадки, педліцей, для потреб ЗОШ міста та інших закладів. Окрім цього, кожна школа, клас, дитсадок, група зможе самостійно сформувати перелік, на що збираються кошти (на заміну вікон, закупівлю обладнання та інше). Все це вноситься у базу даного закладу, і кожен охочий, в декілька «кліків», зможе переказати кошти. Система проводитиме трансакції зі всіма банками країни. Оплата благодійних внесків буде проводитися без комісій. У цій системі все відкрито, ви бачите ті витрати, які вам потрібно. Все приватно, бо платнику надається інформація, яка особисто його цікавить.

Дрогобич – перше місто в Україні, яке підписало меморандум про співпрацю з «Пошуково-аналітичною системою 007», це всеукраїнський проект «E-data». Відтак усі кошти, які проходять через державні структури міста, можна переглянути та проаналізувати онлайн.

Запроваджено систему електронного документообігу Дрогобицької міської ради, а саме: внутрішніх документів, вхідних документів; звернень громадян; вихідних документів; запитів на публічну інформацію.

Налагодження системи електронного документообігу передбачається у всіх структурних підрозділах Виконавчого комітету ради поетапно.

На першому етапі налагодження уже виконано у 13 відділах міської ради. На наступних етапах до системи будуть підключатися всі підрозділи міської ради, а також комунальні підприємства міста Дрогобич.

Нашу роботу в електронному врядуванні відзначають на всеукраїнському рівні, і це тільки початок. Не буду відкривати усі таємниці, але у 2017 р. ми ще більше та інтенсивніше працюватимемо над створенням важливих електронних сервісів та проектів, що повністю зруйнує стіну між владою та громадою, яка була створена роками.

 

Центр надання адміністративних послуг Дрогобича

Центр надання адміністративних послуг проводить обслуговування населення Дрогобича і надає на даний час 75 видів послуг.

На сьогодні кількість відвідувачів Центру зросла в рази і сягає 250-300 осіб на день.

За 11 місяців 2016 року до місцевого бюджету від надання адміністративних послуг надійшло 3 140 000 грн.

Важливо, що ЦНАП Дрогобича визначений переможцем в проекті технічної допомоги Європейського Союзу «Центр надання адміністративних послуг як інноваційний інструмент взаємодії влади та громади» в лютому 2016 року, згідно якого передбачено реконструкцію і розширення ЦНАпу, закупівля оргтехніки, навчання персоналу, удосконалення системи надання послуг, запровадження електронної черги. Загальна вартість проекту складає 2 млн. грн. Термін реалізації проекту 2016-2017 роки.

 

Культура і туризм

Мережу закладів культури складають школи естетичного виховання, народні доми, міська централізована бібліотечна система, музей «Дрогобиччина», муніципальні колективи.

Усі установи культури цього року долучилися до відзначення найбільш знакових подій у житті міста: 925-річчя м.Дрогобич, 160-річчя від дня народження Івана Франка. Необхідно зазначити, що вже традиційним стало проведення літературно-мистецької академії «Країна Франкіана», учетверте в 2016 р.

У рамках виконання Програми «Франко і Дрогобич» придбано книги: «Франко здалека і зблизька», автор Р.Пастух; «…яка молодь, таке й майбутнє народу» Іван Франко про освіту та виховання», автори М.Чепіль, Р.Вишнівський; «Iwan Franko Szkice o literaturze»; «Програми відзначення 925-річчя Дрогобича»: «250 кадрів старого Дрогобича», автор В.Садовий, «Герб Дрогобича – окраси Прикарпаття», автор В.Садовий.

На високому професійному рівні проведено загальноміські заходи: фестивалі хорового співу «Колядує Франкове Підгір’я» та «Хваліте Господа з небес»; 202-га річниця від дня народження Т.Шевченка; державні свята та знаменні дати.

 

Нові напрями у роботі установ і закладів культури

Школи естетичного виховання: відвідування музеїв Львівщини; розписано бетонні півкулі біля пам’ятника Котермаку, Т. Шевченку, церкви Пресвятої Трійці; проводяться майстер-класи; виконано розпис стін біля ЗОШ №2 та офорту у ДДПУ ім. І.Франка.

Бібліотечна система: програма «Бібліоміст», що дає можливість інтерактивного навчання для дрогобичан; постійно проводяться «круглі столи», зустрічі з сучасними письменниками (Брати Капранови, Сергій Жадан, Юрій Андрухович, Юрій Винничук, Богдан Завідняк та ін.).

Музей: постійно діюча експозиція, присвячена пам’яті Героїв Небесної Сотні та загиблих воїнів АТО; тематичні експозиції виставок – досліджень з життя І.Франка; випуск путівника «Дрогобич Івана Франка» та ін.

Учні шкіл естетичного виховання стали переможцями Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів та фестивалів.

Народний ансамбль танцю «Верховинка» Народного дому імені Івана Франка – єдиний колектив, який представляв Дрогобиччину у гала-концерті «Горнусь до тебе, Україно» у Львівському національному академічному театрі опери та балету імені Соломії Крушельницької.

Учасники народного ансамблю бального танцю «Оксамит» також завжди гідно презентують Дрогобич, останні їхні здобутки на Всеукраїнському конкурсі «Юні зірки», що проходив у Львові.

Стебницький Народний дім може пишатися здобутками чудової циркової студії «Вікторія».

У 2016 р. виконано ремонтні роботи на об’єктах культури:

- придбано одяг сцени, килимове покриття та доріжку для Народного дому імені Івана Франка – 307,318 тис. грн.;

- Дрогобицька дитяча музична школа №2 – 220 тис. грн.  на утеплення фасаду, роботи завершені;

- Дрогобицька дитяча музична школа №1 – 159,536 тис. грн. на капітальний ремонт даху та фасаду ІІІ навчального корпусу;

- Стебницька дитяча музична школа – 215 тис. грн. на заміну вікон на енергозберігаючі;

- Дрогобицька художня школа – капітальний ремонт для створення культурно-мистецького комплексу на базі ДДШХ – 501,522 тис. грн.;

- Палац мистецтв музею «Дрогобиччина» – 61 937 тис. грн.,

- міська централізована бібліотечна система – 79243 тис. грн. на заміну вікон і дверей на енергозберігаючі;

- Стебницький Народний дім – поточні роботи – 10 тис. грн.  для облаштування шатрового даху над приміщенням спортивного залу – 271,117 тис. грн.

На виконання Закону України від 28 січня 2016 р. №955-УІ проведено конкурс на заміщення вакантних посад керівників установ та закладів культури.

 

Охорона культурної спадщини

У рамках виконання програми «Охорона та збереження культурної спадщини м. Дрогобича на 2016-2020 рр.» виготовлено облікову документацію по об’єкту «Міський християнський цвинтар на вул. Трускавецькій у Дрогобичі Львівської обл. 1790 р. – ХХ ст.» та подано для внесення до Державного реєстру як пам’ятки історії.

Завершено роботи з реставрації стінопису пам’ятки архітектури національного значення – об’єкті ЮНЕСКО – церкви Святого Юра за кошти гранту послів США.

Проводяться заміна ґонту над галереєю храму.

Виконано дослідницькі роботи дзвіниці церкви Святого Юра з метою виготовлення проектно-кошторисної документації.

На стадії завершення виготовлення проектно-кошторисної документації на проведення першочергових протиаварійних робіт на пам’ятці архітектури національного значення – церкві Святого Юра (кошти департаменту архітектури та розвитку містобудування ЛОДА – освоєно 200 тис. грн.)

Для об’єктів на вул. І.Франка,24, вул. Лесі Українки,46, вул. Т.Шевченка,24, вул. І.Франка,26 виконано акти технічного стану будівель, фотофіксацію та підготовлено охоронні договори.

Підготовлено пакет документів та рішення сесій про встановлення:

- меморіальної дошки на фасаді будівлі ЗОШ №5 загиблому в зоні АТО дрогобичанину Богданові Вовку;

- пам’ятного знаку ліквідаторам-чорнобильцям Дрогобиччини, вул. Зварицька,9;

- пам’ятної таблиці отцю Йосифу Левицькому, вул. Й.Левицького,2.

Підготовлено пропозиції та погоджено у департаменті архітектури та розвитку містобудування ЛОДА встановлення:

- бюстів видатним українцям Т.Шевченкові, І.Франкові, М.Шашкевичу, Юрію Дрогобичу в нішах фасаду пам’ятки архітектури – головного корпусу ДДПУ ім. І.Франка;

- написів на пам’ятках монументального мистецтва Іванові Франку та Юрію Дрогобичеві.

***

Дрогобич – давнє місто з красивими пам’ятками архітектури та неймовірно багатою історією. Нам є чим пишатися, є що берегти, є про що розповідати і що показати нашим гостям. У нас є чимало культурно багатих місць, які можна пропонувати туристам. Чого вартий лише солевиварювальний завод, найстаріший в Україні, та чи не єдиний в Європі, що постійно діє з середини ХІІІ століття.

На цей рік випали знакові для міста події – святкування річниць від дня народження та дня смерті відомого українського письменника Івана Франка, вручення Міжнародної премії ім. Івана Франка, яке відбувалося в Народному домі Дрогобича та зібрало чимало знаних постатей з України та з-за кордону, відзначення 925-річчя Дрогобича. Святкування річниці міста було включено до переліку заходів, які відзначаються на державному рівні, що свідчить про вагому роль нашого давнього міста в історії цілої країни. Вперше в історії Дрогобича та в рамках святкування 925-річчя міста випущено пам’ятну монету.

У 2016 році нами велася активна робота в напрямі промоції міста та залучення якнайбільшої кількості туристів. Над цим щоденно працює комунальне підприємство «Туристично-інформаційний центр», яке за короткий час встигло втілити чимало цікавих проектів: розроблені екскурсійні маршрути місцями Івана Франка та Бруно Шульца, відзнято проморолик «5 причин відвідати Дрогобич», працюємо над брендингом міста.

Цю роботу ми розвиваємо й надалі, щоб твердо закріпитися на туристичному ринку. Укладено договір про співпрацю з міськими головами Трускавця, Борислава, Стебника та селищним головою Східниці.

Трускавець та Східниця – бальнеологічні курорти, куди стабільно приїжджає велика кількість людей на лікування та відпочинок. Ми водночас маємо шанс заохотити їх відвідати історично-культурні принади нашого міста та пройтися укладеними туристичними маршрутами.

Знаковою подією став для нас Міжнародний джазовий фестиваль «Jazz bez», який пройшов у Дрогобичі під завершення 2016 року та показав, що ми можемо приймати такі події в себе та робити їх регулярними, заповнюючи культурну нішу життя нашого міста.

Уперше за багато років Дрогобич отримав оновлену головну ялинку міста, яка створила неймовірну композицію разом з адміністративною будівлею міської ради. До нас завітали чимало знаних гостей, які змогли відкрити для себе Дрогобич та проникнутися неповторною атмосферою нашого міста.

Цікавою атракцією для туристів є відвідини вежі ратуші; впродовж 2016 року її відвідали понад тисяча осіб. Дрогобич має чималий туристичний потенціал, який ми тільки почали відкривати. Послугами туристичного центру скористалися понад 5 тис. осіб.

Тож надалі робитимемо все для того, щоб місто ставало справжньою туристичною перлиною.

Ми задіюємо наявний потенціал посадовців і небайдужих дрогобичан, аби оживити громаду загалом і міську інфраструктуру.

 

P.S. Громаді Дрогобича хочу висловити свою вдячність за розуміння і підтримку. Завдяки Вам я у скрутну мить не опустив руки. Одного разу на вулиці мене зупинила незнайома літня жінка і вручила образок із зображенням Матері Божої, котра розплутує клубок проблем, і зі словами щирих побажань підтримала мене.

Дякую тим людям, які вірять мені, і дякую тим, які шукають скалку у чужому оці. Бо лише на контрастах викрилізовується істина. І ще одне хочу сказати: мрію, щоб громада Дрогобича знову розрослася, щоб всі з чужини повернулися додому.

З Різдвом Христовим і з Водохрестям!

Тарас КУЧМА,

міський голова Дрогобича



Обновлен 29 мая 2017. Создан 16 мая 2017



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником