ГАЛИЦЬКА ЗОРЯ


Перша ластівка Руслана Козира




«Трускавець вчора, сьогодні, завтра». Такою була тема прес-конференції, яку 15 жовтня провів міський голова Трускавця Руслан Козир.

Щоправда, у своєму виступі керманич міста-курорту більше говорив про  проблеми сьогодення. І навіть торкнувся тонкощів людської психології.

- Живемо в непростий час змін, перетворень, відповідальності за прийняті рішення. Але якщо матеріальні зміни у місті, державі, попри матеріальну скруту, поступово відбуваються, то змінити мислення людей дуже непросто. Зміна свідомості, зміна ставлення до свого майна, свого міста, свого майбутнього – ось над чим необхідно і, до того ж, довго працювати, - зауважив Руслан Козир.

Як приклад мер навів звернення до нього трускавчан під час особистого прийому: хтось просив виховати сусіда, котрий виносить сміття на сходову клітку верхнього поверху, хтось вплинути на іншого сусіда, котрий періодично перерізає проводи у домофоні.

- Хіба цим повинен займатися міський голова? Хіба мешканці будинку не можуть зібратися і вплинути на своїх горе-співмешканців? Але нам, українцям, легше нарікати на міського голову чи президента, ніж винести сміття у встановлене місце, прибрати за собою, припильнувати за порядком у своєму ж під’їзді, дотримуватися елементарних правил цивілізованого суспільства і навчати цьому дітей, - резюмував міський голова. - Очевидно, саме тому він вбачає майбутнє за об’єднаннями співвласників житлових будинків (ОСББ) як найефективнішою формою самоорганізації населення.

А ще влада Трускавця робить ставку на індивідуальне опалення квартир, оскільки, щоб повністю модернізувати котельні, тепломережі і внітрішньобудинкові системи централізованого теплопостачання, потрібні кошти у розмірі трьох бюджетів Трускавця. Наразі це нереально, тому усім бажаючим дають дозволи на встановлення індивідуального опалення, а малозабезпеченим допомагають з кредитами.

Нещодавно Руслан Козир зі своїм заступником Юрієм Яворським для вивчення досвіду побували на грузинських курортах, тож поділилися своїми враженнями від побаченого. У більшості випадків порівняння були на користь Трускавця.

Також пан Козир розповів про позитивні відгуки іноземних учасників Міжнародного економічного форуму щодо побаченого у місті-курорті, а ще похвалився, що продумана кампанія промоції курорту дала результати – кількість відпочивальників цього року зросла на 15%. Вони представляли 56 країн світу, щоправда, найбільше було росіян.

Відповідаючи на одне із запитань журналістів, Руслан Козир повідомив, що службове авто міського голови «Тойота Авалон» перебуває під банківським арештом через борги збанкрутілого КП «Наше місто», що перебуває на стадії ліквідації. Машину наразі не вилучили з користування, але, за словами п.Козира, якщо судовиконавець і забере автівку, то «міський голова за нею плакати не буде». Натомість 170 тис. грн. заборгованості, яка ще залишилася у КП «Наше місто», місто готове покрити, але платіж з незрозумілих причин затримується самою банківською установою.

- Що вважаєте своїм найбільшим досягненням? – поцікавилися у мера журналісти.

- Досягнення будуть оцінювати люди, які живуть у місті, - відповів Руслан Козир. А згодом додав, що коли відбудеться давно назріла адміністративно-територіальна реформа, якщо Україна підпише угоду про Асоціацію з Євросоюзом, тоді місцеве самоврядування поступово наблизиться до європейських стандартів і ми відчуємо якісні, позитивні зміни.

На завершення спілкування з журналістами міський голова презентував щойно придбаний владою за 260 тис. грн. автобус «Мерседес-Бенц» для міських перевезень. Він належать комунальному АТП і працюватиме за новим маршрутом, який об’єднає існуючі маршрути №№ 1, 2, 3. Пільгові категорії пасажирів перевозитимуть безкоштовно незалежно від кількості.

За словами директора АТП Дмитра Масляника, транспортний засіб на 55 пасажирів (18 сидячих та 37 стоячих місць) не новий, проте перебуває у дуже доброму стані. Він обладнаний комп’ютером, мінімально забруднює атмосферу викидами і є втричі економнішим, ніж автобуси, що нині курсують містом. А ще має низьку посадкову платформу та обладнання для заїзду інвалідних та дитячих візків.

Руслан Козир наголосив, що цей автобус – перша ластівка. У планах влади – купувати такий транспорт принаймні щороку. Головна мета придбання автобуса – це покращення якості міських перевезень, створення комфортних умов для літніх пасажирів та пасажирів з дітьми. І не менш важливим є запровадження здорової конкуренції на існуючому ринку пасажирських перевезень, де наразі працюють приватні структури.

Згодом журналістам запропонували стати першими пасажирами придбаного автобуса і здійснили для них екскурсію вулицями: Бориславською, Городище та Суховоля.

 

Запитання від ЗОРІ

Петро МАЦАН, головний редактор: - Які надії міський голова Трускавця покладає на створену з ініціативи народного депутата Романа Ілика асоціацію голів місцевого самоврядування «Франковий край»? 

Руслан КОЗИР: - Я підтримую ці ініціативи, сподіваюсь, вони допоможуть вирішити проблеми, які є дуже важливими для всього регіону. Але зараз термін «самоврядування» – це омана, його практично не існує. Ми лише виконуємо певні делеговані державою повноваження, а законодавчо і економічно не є самоврядними. Наприклад, оздоровниці курорту працюють (на відміну від підприємств у сусідніх містах), бюджет Трускавця виконується, причому до кінця року заплановано виконання на 102%. А зароблені кошти міська влада не може використати через блокування платежів Державним казначейством.

А працювати спільно над проблемами регіону необхідно, адже проблеми водопостачання, збору, вивезення та переробки твердих побутових відходів, екології, транспортного сполучення – актуальні для Трускавця, як і для Борислава, Дрогобича, Стебника та сіл району. Для прикладу, сміттєпереробне підприємство – це чисто бізнес-проект. Він буде реалізований, як тільки з’явиться зацікавлений бізнесмен. Але забезпечити такий завод достатньою кількістю сировини зможуть лише всі разом узяті населені пункти нашого краю. Також спільними зусиллями можна вирішити гостру проблему з водопостачанням Борислава. Можливо, новостворена асоціація «Франковий край» допоможе пролобіювати реалізацію проекту будівництва об’їзної дороги на Борислав і Східницю, щоб зменшити транзитний потік через курорт Трускавець. І взагалі, Дрогобиччина отримала б справжній поштовх для розвитку, якби у регіоні були дороги належної якості. Над цим також варто працювати спільно.

Ярослав ГРИЦИК

Фото автора 



Создан 22 окт 2013



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником