ГАЛИЦЬКА ЗОРЯ


Що збурило мешканців Летні? *** Михайло ЗАДОРОЖНИЙ: «Навіть за радянської влади комуністи не наважилися відбирати у людей пасовища»




14 квітня відбулося засідання Асоціації сільських і селищних рад Дрогобиччини, на якому обговорили питання, що дуже турбують мешканців району.

Перше з них стосувалося конфліктної ситуації, що виникла у селі Летня. Там один із підприємців, звернувшись до обласного управління Держкомзему, вирішив взяти у користування громадське пасовище без погодження з сільською радою. У результаті мешканці Летні залишилися би без пасовища, яким користувалися десятки років. Це викликало неабияке обурення селян, конфлікт загострився. Депутат обласної ради Михайло Задорожний звернувся із запитом до голови облдержадміністрації і зініціював приїзд керівників обласного управління Держкомзему у Дрогобицький район, щоб зняти напругу. Вони взяли участь у засіданні Асоціації сільських і селищних рад під головуванням Степана Коваля.

Сільські голови нарікали, що їм чомусь відмовляють у відведенні ділянок із земель запасу під громадське пасовище, а підприємцям – надають, причому без погодження з сільською радою. У відповідь заступник начальника обласного управління Держкомзему Львів-щини Ігор Падляк пояснив, що землі поза межами населених пунктів належать до державної власності і ними розпоряджається Держкомзем, а погодження з сільськими радами не передбачене законодавством. Проте, у відповідь на гострі виступи війтів він пообіцяв підготувати для територіальних громад пакети документів, які необхідно подати для узаконення громадських пасовищ за межами населеного пункту. Це убезпечить ці землі від посягань з боку сторонніх осіб.

Також на вимогу учасників зібрання земельники з області погодилися ставити до відома сільські і селищні ради у випадку, якщо хтось матиме намір отримати ділянку із земель запасу (хоч цього й не вимагає чинне законодавство).

А ще Асоціація сільських і селищних рад вирішила звернутися до народних депутатів України від Львівщини з проханням внести поправки до земельного законодавства, аби вилучити поняття «землі поза межами населеного пункту». Раніше так вже було, коли територією сільської ради розпоряджалися місцеві громади, а не чиновники в обласному центрі.

Другим питанням наради було підвищення тарифів на перевезення пасажирів на території району. Сільські і селищні голови нарікали, що окремі перевізники самовільно збільшили ціни на проїзд без дозволу облдержадміністрації, яка виступає замовником перевезень.

У дискусії взяли участь голова профільної депутатської комісії обласної ради Михайло Задорожний, спеціаліст відділу з питань цивільного захисту та інфраструктури РДА п.Овчаренко, керівники підприємств-перевізників. Мова йшла про те, що наразі, до видання розпорядження голови ЛОДА щодо зміни тарифів, перевізники у районі можуть підвищити вартість проїзду лише до граничного рівня. А він на сьогодні, з урахуванням ПДВ та страховки, становить 30 копійок за 1 км.

Ярослав ГРИЦИК

 

Михайло ЗАДОРОЖНИЙ: «Навіть за радянської влади комуністи не наважилися відбирати у людей пасовища»

За більш детальним роз’ясненням причин, які спонукали до термінового скликання засідання Асоціації сільських і селищних рад Дрогобицького району, ми звернулися до депутата Львівської обласної ради від фракції ВО «Свобода», голови постійної комісії з питань промисловості, ЖКГ, транспорту та зв’язку Михайла ЗАДОРОЖНОГО.

- Михайле Леоновичу, з чого усе розпочалося?

- Розпочалося все з того, що мешканці села Летня збунтувалися проти підприємця, котрий хотів забрати у власне користування сільське пасовище, звернувшись до обласного управління Держкомзему. Він викупив кілька земельних паїв у селі, збудував добротні ферми і мав намір отримати ділянку із земель запасу для випасання тварин. А коли прийшов до сільради погоджувати межі, виявилося, ця територія є громадським пасовищем села. Зрозуміло, що це збурило людей.

З цього приводу у селі відбулося зібрання, у якому я взяв участь разом з головою райради.

Мене дуже вразило те, що я там почув від селян. Люди були налаштовані дуже радикально, дехто навіть погрожував знищити бізнес цього підприємця. Адже селяни користувалися громадським пасовищем десятки років, а тепер його без погодження сільради можуть віддати комусь іншому! Де ж тоді випасати худобу, яка для багатьох сімей фактично є годувальницею? На щастя, підприємець з розумінням поставився до протесту людей і наразі вирішив відмовитися від використання саме цієї ділянки. Але напруга у селі поки що не спадає.

Мешканці Летні написали мені, як депутату обласної ради, колективне звернення. На цю ж тему отримав декілька листів від сільських голів інших населених пунктів району. Тож скерував депутатський запит голові облдержадміністрації Ірині Сех щодо неприйнятної позиції, яку зараз займає Львівське обласне управління Держкомзему.

Голова ЛОДА запросила на нараду начальника цього управління і дала доручення, щоби керівництво структури терміново прибуло до Дрогобицького району, зустрілося з сільськими і селищними головами, які представляють територіальні громади, і зняло напругу.

- І тому скликали засідання Асоціації сільських і селищних рад Дрогобиччини?

- Я звернувся до голови Асоціації Степана Коваля, і він терміново скликав засідання. У нараді взяв участь заступник начальника управління Держкомзему Львівщини Ігор Падляк та його колеги з області й району. Він пообіцяв розв’язати проблемні питання щодо узаконення територіальними громадами громадських пасовищ за межами населеного пункту і знову зустрітися з головами сільських та селищних рад через місяць. Також земельники погодилися ставити до відома сільські і селищні ради у випадку, якщо хтось претендуватиме на ділянки із земель запасу.

Про результати засідання Асоціації я доповім голові ЛОДА і триматиму питання на контролі аж до позитивного розв’язання.

Чому виник конфлікт у Летні? Тому, що Держкомзем без проблем погодився віддати земельну ділянку під пасовище приватному підприємцеві, а сільські голови, котрі звертаються з таким же проханням, чомусь отримують відмову. Виникає підозра, що без корупції там не обходиться. У відповідь чуємо, що, мовляв, землі перебувають за межами населеного пункту. А, згідно з чинним законодавством, землями у межах села розпоряджається сільська рада, а всім, що за його межами – Держкомзем. Тож нічого узгоджувати з сільрадами не потрібно.

Вражає те, що навіть за радянської влади комуністи не наважилися відбирати у людей поля, де вони випасали худобу. А сьогодні у людей забрали майнові паї, позакривали заводи, а тепер хочуть забрати ще й пасовища. На чому вони зможуть заробити хоч якісь кошти на проживання? Складається враження, що наших селян, котрі і так ледь виживають, хочуть довести до зубожіння.

Свого часу Верховна Рада прийняла закон, щоб створити так званий земельний банк України. Це дозволяє посадовцям розпоряджатися землями запасу будь-якого населеного пункту з Києва чи будь-якого обласного центру без погодження з територіальною громадою на місцях. Тому нам треба вимагати від парламенту внести поправки до земельного законодавства, щоб вилучити таке поняття, як «землі за межами населеного пункту», як це було раніше, коли території сільських і селищних рад межували одна з одною.

- Не менш гостра дискусія на нараді виникла і щодо підвищення тарифів на перевезення пасажирів…

- Це ще одне болюче питання для мешканців Дрогобиччини. Через значне зростання вартості паливо-мастильних матеріалів перевізники почали вимагати підвищення тарифів на перевезення пасажирів. Це цілком логічно, і вартість проїзду таки доведеться підвищувати. Але я за те, щоби це відбувалося поетапно, а не одразу на 50-100%.

З цього приводу голова ЛОДА Ірина Сех скликала нараду за участю основних перевізників Львівщини. Я брав участь у цьому зібранні як голова профільної комісії обласної ради.

Коротко поясню читачам процедуру встановлення тарифів на приміські та міжміські перевезення в межах області. Їх затверджує своїм розпорядженням голова облдержадміністрації. На сьогодні граничний тариф, з урахуванням ПДВ та страховки, становить 30 копійок за 1 км. Щоб підвищити ціну, перевізники повинні подати у відповідне управління ЛОДА економічно обґрунтовані розрахунки нового тарифу. Після їхнього розгляду та узагальнення пропозицію виставлять на веб-сайті ЛОДА для обговорення громадськістю упродовж місяця. І лише тоді голова адміністрації зможе затвердити новий тариф.

Розумію перевізників, які хочуть підвищити вартість проїзду вже, адже пальне дорожчає щодня. Але хочемо ми цього чи ні, необхідно дотримуватися процедури, інакше прокуратура скасує рішення як незаконне.

Керівник ЛОДА Ірина Сех дала доручення, щоб усі перевізники подали розрахунки вартості нових тарифів. З невідомих причин це зробили лише 50% транспортників Львівщини, тож для решти вирішили дати тиждень на підготовку, наголосивши, що підвищення ціни погодять лише тим, хто встиг подати розрахунки.

А наразі перевізники можуть підвищити тариф лише у межах гранично допустимого – не більше 30 коп. за 1 км проїзду.

Якщо будуть порушення, прошу сільських і селищних голів, мешканців району звертатися до мене як члена тендерного комітету ЛОДА з пасажирських перевезень. Я ініціюватиму розірвання угоди з недобросовісним перевізником.

- А коли нарешті перевізників на території району зможе контролювати місцева влада, а не обласні чиновники?

- Завдяки недавнім змінам у законодавстві конкурс на перевезення пасажирів на території району тепер проводитиме тендерний комітет при райдержадміністрації. Це правильно, бо звідки чиновник у Львові знає, чи регулярно курсує автобус, наприклад, до Перепростині? Селяни не поїдуть скаржитися аж до обласного центру, а районне керівництво не має безпосереднього впливу на перевізників.

Але ці зміни стосуються вже нових конкурсів. Тобто, коли у перевізника закінчиться дія угоди на маршруті, новий тендер проводитиметься вже у районі, а не в обласному центрі. І тоді місцева влада зможе безпосередньо впливати на недобросовісних перевізників. Невипадково ж в Україні так гостро постало питання децентралізації і передання більших повноважень місцевим територіальним громадам. Але такі зміни – це компетенція народних депутатів України. Я ж, як депутат обласної ради, роблю і робитиму все можливе, щоб відстоювати інтереси мешканців Дрогобиччини.

Ярослав ГРИЦИК



Создан 18 апр 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником