ГАЛИЦЬКА ЗОРЯ

 

Не містечковість, а здорова конкуренція




У зв’язку зі зверненням дрогобицьких перевізників до голови Львівської облдержадміністрації І. Сех та голови Львівської обласної ради П.Колодія, яке було опубліковане у газеті «Високий Замок» (№106 від 25-27.07.2014р.), ТзОВ «Львівське АТП-14631» залишає за собою право спростувати упереджені і необ’єктивні висловлювання перевізників у бік нашого автопідприємства.

Чому з’явилось це звернення? Насамперед слід зазначити, що нині закінчуються терміни дії договорів із цими перевізниками на обслуговування приміських автобусних маршрутів у Дрогобицькому районі. Оголошено нові конкурси і в згаданих перевізників, які упродовж п’яти років фактично не працювали над поліпшенням якості послуг, не оновлювали рухомий склад, не вдосконалювали матеріально-технічну базу, сьогодні з’явився «нездоровий» інстинкт самозбереження. Вони бачать у нашому автопідприємстві основного конкурента, котрий може запропонувати кращі послуги і замінити їх на ринку пасажирських автоперевезень у районі.

У травні 2012 року ТзОВ «Львівське АТП-14631» придбало у власність земельну ділянку і приміщення у Дрогобичі на вул.Федьковича,7. Автопідприємством проведено реконструкцію будівель, здійснено ремонт приміщень, у тому числі диспетчерської, спецмедпункту, проведений капітальний ремонт кімнат готелю, для відпочинку та ночівлі водіїв. Заново обладнано контрольно-пропускний пункт. На території бази забезпечується контроль за технічним станом автобусів, станом здоров’я водіїв, зберіганням транспортних засобів. Також здійснюється поточний ремонт автобусів, територія для зберігання автобусів огороджена і охороняється. Загальна сума інвестицій у розвиток матеріально-технічної бази склала понад 2,5 млн гривень.

На території зазначеної бази створена автоколона №6 ТзОВ «Львівське АТП-14631», у складі якої сьогодні працює 12 автобусів БАЗ А079 «Еталон». Із врахуванням розвитку матеріально-технічної бази в Дрогобичі, ТзОВ «Львівське АТП-14631» має можливості і бачить перспективу в збільшенні обсягів перевезень, за рахунок обслуговування додаткових рейсів (маршрутів). Тридцять працівників автоколони – мешканці Дрогобиччини. Водії, контролери технічного стану, автослюсарі, медичні працівники, диспетчери вчасно отримують стабільну заробітну плату, користуються повним соціальним пакетом. Перспектива подальшого розвитку підприємства сприятиме створенню нових робочих місць у Дрогобицькому районі. ТзОВ «Львівське АТП-14631» планує брати участь у конкурсах із визначення перевізників для обслуговування автобусних маршрутів загального користування, котрі обслуговують населені пункти Дрогобицького району. Зі збільшенням обсягів перевезень у перспективі передбачається створення у районі самостійного потужного автопідприємства, яке повинно замінити ВАТ «Дрогобицьке АТП-14607», що функціонувало у Дрогобичі десятиліттями, але збанкрутувало і припинило свою діяльність через некомпетентність керівництва. Тоді пасажирські перевезення у Дрогобицькому районі почали здійснювати приватні перевізники, які не забезпечені ні матеріально-технічною базою, ні відповідним рухомим складом. На жаль, до цього часу позитивних зрушень в організації перевезень вони не досягли.

Так, перевізник МКП «Транс Екіпаж» (директор – Йосип Дяків), який є одним із авторів та підписантів звернення, не забезпечує обслуговування навіть тих маршрутів, котрі підприємство зобов’язане обслуговувати відповідно до укладених договорів із організатором перевезень. Не обслуговуються маршрути: Дрогобич – Городок, Дрогобич – Волоща, Трускавець – Модричі, Дрогобич – Старе Село. Самовільно закорочені маршрути: Дрогобич – Миколаїв ч/з Гірське до с.Гірське, Залокоть – Дрогобич ч/з Опаку до Борислава. На окремих маршрутах не виконуються договірні зобов’язання щодо необхідної кількості рухомого складу. Маршрути: Дрогобич – Раневичі, Дрогобич – Модричі, Трускавець – Орів обслуговуються старими, переобладнаними з вантажних, мікроавтобусами, а маршрут Борислав – Турка — автобусом ЛАЗ з понаднормовим терміном експлуатації.

Слід також зазначити, що Йосип Дяків є директором МКП «Транс-Екіпаж» і, одночасно, згідно з інформацією, розміщеною на інтернет сторінці (https://www.ua-region.com.ua/19323378), ще й директором ТзОВ «Квант», а також директором Державного підприємства «Дрогобицький солевиварювальний завод». Тож у силу цього постає питання законності проведення йому виплат за рахунок державних коштів, у той час як він є керівником двох вищенаведених приватних юридичних структур.

Значні порушення договірних зобов’язань мають й інші дрогобицькі перевізники. Більшість із них не має необхідної кількості транспортних засобів, відповідних автобусів для обслуговування маршрутів, не дотримуються затверджених розкладів руху, не виконують передбачені рейси. Перевізники обслуговують більшість маршрутів орендованими автобусами. Дрогобицькі автоперевізники тривалий час працюють на рентабельних маршрутах району, проте невідомо, куди йдуть отримані кошти. Одне зрозуміло – не на розвиток матеріально-технічної бази підприємств. Виникають сумніви щодо працевлаштування водіїв відповідно до вимог законодавства. І ці факти легко перевірити.

Але давайте повернемося до самого звернення. І, передовсім, до питання про так звані «нечесні правила розподілу пасажирських маршрутів в регіоні», з якого починається звернення дрогобицьких перевізників. Наголошуємо, що визначення перевізників для обслуговування автобусних маршрутів загального користування здійснюється колегіально конкурсним комітетом згідно з Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 3.12.2008р. за №1081 зі змінами до неї. Відповідно до умов конкурсу, переможцем визначається перевізник, який набрав найбільшу кількість балів згідно із затвердженими показниками оцінки претендентів. Враховуючи згадані критерії, об’єктивно більшу кількість балів набирають претенденти, котрі мають більшу кількість працевлаштованих кваліфікованих працівників, власних транспортних засобів та сертифікат відповідності транспортних послуг, тобто об’єктивно перевага надається автопідприємствам із відповідною інфраструктурою. І такі безпідставні твердження дрогобицьких перевізників дискредитують органи державної влади як організатора перевезень. Без сумніву, бальну оцінку претендентів надалі необхідно вдосконалювати, однак вважаємо, що чинна система оцінки перевізників не дозволяє здійснювати корупційні дії, а також запобігає зловживанням зі сторони конкурсного комітету.

Зараз щодо змальовування нас як монополіста на ринку пасажирських автоперевезень у Львівській області. Без сумніву, ТзОВ «Львівське АТП-14631» є одним з найбільших автопідприємств у галузі пасажирських автоперевезень в Україні. В автопідприємстві працюють 752 особи, у тому числі 558 водіїв, 80 авторемонтників різних спеціальностей, на балансі автопідприємства – 336 автобусів. За останні п’ять років підприємство закупило 170 автобусів, абсолютна більшість з яких вітчизняного виробництва. Автопідприємство обслуговує 89 внутрішньообласних міжміських та приміських маршрутів, що складає 12% автобусної мережі, визначеної організатором перевезень – Львівською облдержадміністрацією, на яких працює 199 автобусів. Тому є необ’єктивним щодо нас звинувачення у монополії на ринку пасажирських автоперевезень Львівщини. Крім того, автопідприємство обслуговує і так звані соціальні, нерентабельні маршрути Львів – Костеїв, Львів – Звертів, Львів – Діброва ч/з Хлівчани, від обслуговування яких свого часу відмовилися інші перевізники.

Безпідставно дрогобицькі перевізники акцентують увагу на безпеці перевезень на маршрутах дрогобицького напрямку. Слід визначити, що дійсно, за останні роки сталася дорожньо-транспортна пригода, внаслідок якої загинули люди. Однак у цьому випадку винним у ДТП визнано водія легкового автомобіля, через виїзд на смугу зустрічного руху.

І на завершення, дрогобицькі перевізники безапеляційно заявляють, що половина дозволів для здійснення перевезень на маршрутах Львів – Дрогобич, Львів – Трускавець та Львів – Східниця мають належати місцевим підприємцям, і запевняють, що це поліпшить обслуговування пасажирів. Вони вимагають невідкладно переглянути результати попередніх конкурсів, що проводилися Львівською облдержадміністрацією. Більшість дрогобицьких перевізників, які підписали згадуване звернення, ще зовсім недавно обслуговували вказані маршрути, і ми добре пам’ятаємо тогочасну якість надання послуг на автобусних маршрутах Львів – Дрогобич, Львів – Трускавець, Львів – Східниця. Старі, брудні автобуси «Еталон» та «Богдан» відправлялися зі Львова зі скверу біля головного залізничного вокзалу без дотримання розкладу руху (а за так званим завантаженням). Пасажири були вимушені чекати відправлення автобуса, доки не будуть зайняті всі місця у салоні. Керували посадкою якісь підозрілі особи, посвідчення пільговиків не бралися до уваги, нікому не видавалися квитки на проїзд. Пасажири не отримували ніякої інформації щодо розкладів руху автобусів. Водії порушували схеми руху, передбачені розкладами. Усе це влаштовувало тоді діючих перевізників: МКП «Транс-Екіпаж», МПП «Витязь», ТзОВ «Сігма», ФОП В.Паньків і ніяких заходів щодо, усунення недоліків вони не вживали.

З початком обслуговування маршрутів ТзОВ «Львівське АТП-14631» відправлення автобусів відбувається згідно із затвердженими розкладами руху безпосередньо з автостанції, де можна придбати квитки та отримати всю інформацію, налагоджено попередній продаж квитків. На маршрутах Львів – Трускавець та Львів – Східниця проведена заміна автобусів БАЗ «Еталон» на комфортабельні великовмістимі автобуси Єврокласу марок VAN HOOL, SETRA і EOS, а на маршруті Львів – Дрогобич оновлено автобуси БАЗ «Еталон». У квітні 2014 року – із нагоди Великодніх свят, ТзОВ «Львівське АТП-14631» провело доброчинну акцію, під час якої надавалася 50% знижка вартості проїзду всім пасажирам, які користувалися послугами автобусів на маршрутах Львів – Трускавець і Львів – Східниця. За це автопідприємство отримало схвальні відгуки та подяки від пасажирів. Сподіваємося, що свою оцінку про наші заходи щодо поліпшення якості перевезень на вказаних маршрутах висловить організатор перевезень – Львівська облдержадміністрація і, зрештою, самі пасажири, які користуються цими маршрутами.

Напрошується питання: чи мають зараз підставу автори звернення вимагати для себе половину дозволів для обслуговування маршрутів Львів – Трускавець, Львів – Східниця, Львів – Дрогобич? Більшість дрогобицьких перевізників не мають комфортабельних і великовмістимих автобусів, і незрозуміло у який спосіб вони хочуть обслуговувати маршрути Львів – Трускавець і Львів – Східниця при дотриманні необхідного рівня якості надання послуг.

Хочемо ще раз наголосити, що, на нашу думку, звернення дрогобицьких перевізників необ’єктивне, факти викладені в ньому, є необґрунтованими, а причиною цього звернення послужила низька конкурентоздатність перед автопідприємствами, що надають пасажирам значно кращі і якісніші послуги.

З повагою, А.ДУМА, директор ТзОВ «Львівське АТП-14631»,

І.ШИМАНСЬКИЙ, голова профспілки ТзОВ «Львівське АТП-14631», член ЦК профспілки галузі



Создан 08 авг 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником